Suomen vaativat keliolosuhteet (suola, kosteus, hiekkatiet, ym) alkavat syövyttämään auton korin osia sisältäpäin
Paras vaihtoehto olisikin suojata auto heti uutena, siis ennen alkavaa syöpymistä, sillä jo kolmenkin vuoden ikäisten autojen ruostumisriski kasvaa jyrkästi
Tehdastakuuseen ei yleensä kuulu kulumiset, eivätkä ulkoiset tekijät, kuten suola, kiveniskut yms
Alustan ruosteenestosuojauksella on myös melua vaimentava vaikutus esimerkiksi rengasääniä vastaan
Ruosteenestokäsittelyä kutsutaan yleisesti myös nimellä massaus, vaikka käsittelyssä on kyse paljon laajemmasta kokonaisuudesta.
Ruosteenestokäsittelyssä auton alusta ja kotelot puhdistetaan huolellisesti, jonka jälkeen ne kuivatetaan koneellisesti. Tämän jälkeen kotelot suojataan ja alusta käsitellään ruosteenestoaineilla.